-"יש להתייחס לאופניים החשמליים כמו קטנוע" (צילום:יוגב עמרני)
האופניים החשמליים הפכו לתופעה מסוכנת שלא ניתן להתעלם ממנה בכל הארץ ובנתניה בפרט. נהגים צעירים נוהגים באופניות החשמליים, במהירות המותרת ולפעמים במהירות מעבר לזו המותרת. הם אינם מחייבים על פי החוק בקסדה או מחזירי אור, מרכיבים חבר שעומד מאחורי גבם על אף שאין לכך מקום ייעודי והמהירות מסכנת את הרוכב הנוסף. רוכבי האופניים נוהגים לפעמים על הכביש, כמכוניות, ולפעמים מצייתים לכללי התעבורה של הולכי רגל ועוברים במעברי חצייה. כשרוכב אופניים חשמליים מתפרץ למעבר החצייה במהירות של 25 קמ"ש ברגע שהרמזור מתחלף לירוק, עלולות להיגרם תאונות בין רוכבי האופניים לנהגי המכוניות שלא תמיד יבחינו בהם. בעוד שהולך רגל במהירות הליכה יוכל לעצור, והמכונית תצפה בו ותבלום, במהירות של 25 קמ"ש הסיטואציה עלולה להסתיים רע מאוד.

כיום לא קיימים חוקים שמסדירים את כללי התעבורה הנוגעים לאופניים החשמליים. מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הבטיח לפנות לשר התחבורה כדי לפעול בנושא האופניים החשמליים. דלל סבור, כי צריך לפעול להקמת שבילי אופניים, אכיפה והסדרה של הרגולציה. לדבריו הוא מתעסק בזה כבר כמה שנים ובכל פעם נראה שיפור, ועדות הפנים והכלכלה בכנסת עסקו בנושא וקיימו בו דיון משותף אבל עדיין אין הכשרה, אכיפה, או מבחן שרוכב באופניים החשמליים מחויב לעבור. וישנן עוד בעיות אותן דלל מציין למיינט נתניה: "היום אין ביטוח לרוכב אופנים  וזה נושא שנדחק. בעקבות האסון שהיה בשישי האחרון, ועוד לפני שנה אמרתי שצריך להתייחס לאופניים החשמליים כמו קטנוע. צריך רישיון נהיגה, ביטוח, לימוד תיאוריה. כרגע המצב בחוק פרוץ ולמעשה על אופניים חשמליים לא צריך כלום, ופה הקאצ'. בזמנו לא הייתה הגבלת גילאים. אח"כ גיל השימוש באופניים חשמליים עלה ל- 14 ואז ל- 16. יש  צורך בפעולה קשוחה ויש הרבה שחקנים שבטח, ההורים, הפיתוח העירוני, המשטרה והילדים.

"האופניים הפכו לכלי משחק לנערים. ביד אחת הם אוחזים טלפון ובשנייה את הכידון. על אף שהמהירות המרבית היא 25 קמ"ש יש משחקים שמאפשרים להגיע למהירויות יותר גדולות מזה. הסדירו את הרכיבה על האופניים החשמליים

הציבור מבקש כי יסדירו חוקים בעניין האופניים החשמליים ודלל אומר: "אני מקבל הרבה מאד פניות והציבור מבקש שהמדינה תעשה סדר בנושא הזה. אני מתכוון לפנות לשר התחבורה שיחמירו את התקנות ושיגבירו את האכיפה, כי יש פה בעיה של אכיפה. אם הילדים היו יודעים שיש אכיפה היו נזהרים. אין אכיפה ואין אמצעים לאכיפה. גם אם מצלמים במצלמות אין מספר לאופניים ולצערנו הנושא הזה נעשה חמור יותר ויותר. זו טרגדיה וטראומה לשני הצדדים, גם למשפחה שאיבדה ילד וגם לנהג שיכול לפגוע ולקחת חיים".מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הממונה על התחבורה