בנתניה נפגעו 85 רוכבי אופניים בעשור החולף (2009-2018), שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר שלושה רוכבים.

שנת 2018 הייתה קטלנית  לרוכבי האופניים (הרגילים) שנהרגו בתאונות דרכים: 16 רוכבי אופניים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 בשנה שקדמה לה, למעשה זהומספר רוכבי האופניים ההרוגים הגדול ביותר מזה שמונה שנים. ההערכה היא שיש כמיליון רוכבי אופניים בישראל, ביניהם ילדים ובני נוער רבים, הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית בכבישים  רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר.

אופניים בעיר. צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 187 רוכבי אופניים, בתוכם 16 הרוכבים שנהרגו ו-52 שנפצעו באורח קשה. 150 מתוך הרוכבים שנפגעו בשנת 2018, נפגעו בתאונות בתחום העירוני, בתוך הערים והישובים. רוב הרוכבים ההרוגים, תשעה מתוך 16, בשנה זו נהרגו בכבישי הערים והישובים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר השבוע כי "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כאשר זה מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך רוכבים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני. ניתן וצריך להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים רבות בעולם. כאשר הרוכב נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש עוד היום לפני שיפגע הרוכב הבא".