תכנון הכביש. צילום: יח"צ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה את תוכנית כביש הרוחב האזורי 561, שאמור לחבר בין כביש 2 לכביש 4. התוכנית תוקצבה ב-350 מיליון שקלים.

הדיון האחרון שבו החליטה הוועדה לאשר את הפרויקט, שהוגשו נגדו התנגדויות רבות, הוא דיון נוסף שאושר באופן חריג, בשל חשיבותו של הפרויקט, הנכלל בתוכנית החומש של חברת נתיבי ישראל.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, עובדת זה עשר שנים על קידום הפרויקט, בשיתוף ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי. על החלטת הוועדה לאשרו אמרה פיירברג-איכר: "לכביש 561 ערך מוסף בכל הקשור להפחתת עומסי התנועה במזרח נתניה ובאזור כולו, ויש להודות לכל מי שהיה שותף למהלך, ובראש שר התחבורה היוצא, השר ישראל כץ, וכן אבי הררי, ראש המועצה המקומית אבן יהודה".

כביש 561, שאורכו כארבעה קילומטרים, מתוכנן לעבור מגשר השלום (טרומן) בנתניה, הסמוך לכביש 2, עד מחלף אילנות העתידי בכביש 4. בשלב הראשון יגיע הכביש עד אזור התעשייה של קדימה-צורן, סמוך לצומת הדסים. כחלק מהמתווה שלו, יתחבר הכביש לכיכר כפר נטר, ובהמשך לגשר השלום. בכביש שלושה נתיבים לכל כיוון, כשמתוכם אחד לתחבורה ציבורית, ובצדו מדרכה ושביל אופניים.

מלבד החיבור בין נתניה לכביש 4, אמור הכביש להקל את גודש התנועה בכביש 553, להוציא את התנועה העוברת באבן יהודה ולתרום לשיפור בטיחות הנסיעה באזור.

את עיריית נתניה ייצג בוועדה אלי דלל, סגן ראש העירייה, הממונה על התחבורה, ואת אבן יהודה ייצג ראש המועצה, אבי הררי. הם ביקשו לדחות לאלתר את ההתנגדויות.

דלל: "ציינתי בוועדה, כי הכביש חייב לקבל אישורים ולהתקדם הלאה במהירות האפשרית, שכן סלילתו תיתן מענה ורווחה לתושבי האזור בכלל, ולתושבי מזרח נתניה בפרט".

הררי: "כביש 561 חיוני לתושבי אזור השרון בכלל, ולתושבי אבן יהודה בפרט. הכביש החדש יפתור את בעיית עומסי התנועה הקשים, ויפחית את כמות כלי הרכב החוצים את אבן יהודה בכל יום, וגורמים לתושבים סבל רב וסכנה בטיחותית. לכן, ביקשתי לאשר את הכביש, כדי שניתן יהיה לקדם אותו".