החניון הציבורי סמוך לבית גיל הזהב בנתניה | צילום: פרטי

בחניון הציבורי החינמי הצמוד לבית גיל הזהב שבפינת הרחובות הרצוג ו-ויצמן בנתניה, משתמשים מבקרי ועובדי בית האבות, לקוחות הסופרמרקט הצמוד, באי סניף הדואר ומוזיאון בית הבאר הנמצאים בסמוך ודיירי האיזור.

בהמשך לכך, ברחובות הסמוכים לחניון, קיימת מצוקת חניה קשה, במיוחד בשעות הערב ובסופי שבוע, כשמשאיות ואוטובוסים חונים בחניון הציבורי ותופסים מקומות חניה של רכבים פרטיים.

בנוסף, לפני כחודש, הפקיעה עיריית נתניה שתיים מהחניות בחניון לטובת מיזם הרכב השיתופי, אלא שלדברי דיירים מהאיזור, מעולם לא חנה במקום רכב שיתופי והחניות עומדות ריקות. "לא מספיק שלא עושים דבר לגבי האוטובוסים והמשאיות שהקימו שם חניון לתחבורה ציבורית, מוציאים מכלל שימוש עוד שתי חניות", אומרים התושבים.

החניון הציבורי סמוך לבית גיל הזהב בנתניה | צילום: פרטי

"המצב נהיה בלתי נסבל", אומרת תושבת נוספת המתגוררת באחד הרחובות באיזור. "אנחנו חוזרים מהעבודה, רוצים לנצל את העובדה שאנחנו גרים ליד סופרמרקט וסניף דואר ולקפוץ לסידורים ואין איפה לחנות כי אנשים פרטיים מחליטים להחנות כאן משאיות ואוטובוסים.

"לא רק שהעירייה לא עושה דבר בעניין, הם עוד מחמירים את המצב ולוקחים לנו שתי חניות יקרות לטובת הרכב השיתופי. חודש עבר מאז החלטת העיריה להקצות כאן חניות לרכב השיתופי ומעולם לא ראיתי רכב שיתופי חונה כאן, זה מגוחך".

"אני יודעת על אנשים שנמנעים מלהגיע לבקר את הקרובים שלהם בבית האבות הסמוך כי פשוט אין להם איפה לחנות", אומרת תושבת אחרת ומוסיפה כי הבעיה חמורה במיוחד בסופי שבוע, בהם אין אלטרנטיבה אחרת מלבד הגעה למקום עם הרכב הפרטי.

לדברי תושבי האיזור, הם ניסו לפנות לעירייה בעניין פעמים רבות, אך פניותיהם לא נענו, עד שאחת התושבות פרסמה בנושא פוסט בפייסבוק ואז התקבל מהעירייה מענה חלקי. "אחרי שכתבתי בפייסבוק, נציגים מהעיריה אכן הגיעו, ניקו את החניון ופינו מכאן שתי מכוניות נטושות שעמדו במקום במשך זמן רב אבל זה לא פתר את הבעיה. יש צורך מיידי לאסור על תחבורה ציבורית לחנות כאן בסופי השבוע ולבטל לאלתר את חניות הרכב השיתופי, שלא נעשה בהן כל שימוש", חותמת התושבת. 

מעיריית נתניה נסמר: "נושא איסור חניית כלי רכב כבד נבחן ע"י אנשי המקצוע בוועדת התנועה ונדחה. בכל מקרה פרטני, ניתן להגיש בקשה לוועדת התנועה והנושא ייבחן ע"י אנשי המקצוע. באשר לרכב השיתופי- מדובר במערך עירוני למטרה ציבורית. מיקומי החניות אושרו ע"י ועדת התנועה שהינה הסמכות המקצועית ומפוזרים ברחבי העיר ע"פ צרכים. נדגיש כי מערך הרכב החשמלי הינו לרווחת תושבי נתניה".