בשכונות רמת פולג ועיר ימים בנתניה אין סניף חלוקת דואר. התושבים נאלצים להגיע לנקודת חלוקה ליד אצטדיון הכדורגל כדי לאסוף חבילות שהזמינו.

איתן דגני, תושב שכונת רמת פולג, טוען, כי תחנת החלוקה הנמצאת בשכונה נסגרה, וכעת הדואר מפנה את הנמענים לחנות ''הקולה'' הסמוכה לאצטדיון, מרחק של כחמישה ק"מ מרמת פולג. "מכיוון שהדואר רצה לחסוך לעצמו כמה שקלים, הוא גורם לתושבי השכונה לצאת בעצמם להבאת דברי הדואר משכונה אחרת", אומר דגני.

אצטדיון הכדורגל. רחוק מהשכונה | צילום: אסף פרידמן

"יש בכך הוצאה כספית ובזבוז זמן משווע. הדואר מרוויח על חשבון הנמענים: הדואר לא מספק שירות לשכונה שלמה, ומחייב את תושבי השכונה בהוצאה כספית גדולה. לא כך צריכה להתנהל רשות ממלכתית. בין התושבים הסובלים יש אנשים מבוגרים ונכים, שאינם בעלי מכוניות. פניתי לגורמים בעירייה שיפעלו למניעת אפליה בשירות בשכונה שלנו, ולא קיבלתי תשובה".

זאת ועוד, דואר ישראל מחלק דואר באמצעות דוורים שמגיעים לכל הדירות בנתניה. כשמדובר בדברי דואר רשומים ובחבילות שמשקלן עד 1 ק"ג, הדוורים צריכים לצלצל לנמען, ורק אם הוא בבית ימסרו לידיו את המשלוח. דגני טוען, כי במקרה שלו הדוור כלל לא בדק אם הוא בבית, לפני שהפנה את חבילתו למרכז המרוחק ממנו.

"בשבוע שעבר הייתי כמה ימים בבית עקב מחלה. לפתע אני מקבל הודעת SMS מהדואר, שמודיע לי שמכיוון שלא הייתי בבית, הם מעבירים את המכתב הרשום לנקודת החלוקה, והדואר הרשום יגיע לשם בתוך ארבעה-חמישה ימים. אף על פי שהייתי בבית, לא קיבלתי את החבילה, כי הדוור לא יצר איתי קשר. אחרי שהדוורים לא מסרו את ה'רשום' לנמען, הדואר מציע לנו שירות בתשלום לשליחת המכתב הרשום אלינו הביתה. כלומר, הדואר רוצה עוד להרוויח על חוסר השירות שלו".

מדואר ישראל נמסר: "מבירור שערכנו עלה, כי דבר הדואר האמור נותב ישירות למרכז המסירה ולא יצא לחלוקה באמצעות דוור. אנו מצרים על כך כי הלקוח מצא לנכון להאשים את הדוור, שלא הגיע למסור את דבר הדואר בביתו. דברי הדואר הרשומים והחבילות המיועדים לנמענים ברמת פולג נמסרים באמצעות שלושה מרכזי מסירה: 'מגה' בקניון עיר ימים, סוכנות הדואר פולג ומרכז המסירה 'הקולה'. מכל מקום, אנו פועלים כדי לאתר בית עסק ברמת פולג כדי להפעיל באמצעותו מרכז מסירה נוסף".