סכנת חיים ממשית אורבת להולכי הרגל, שחוצים את הכביש ביציאה מתחנת רכבת נתניה מרכז, בצדה המערבי, לכיוון תחנת הדלק.

במקום אין מעבר חצייה, וחציית הכביש מסוכנת מאוד. "זה כמו רולטה", אומרת השבוע תושבת העיר. "למה לא מציירים מעבר חצייה? מחכים שתקרה תאונה? כדי שמשהו יזוז חייבות להיות במקום לפחות שלוש תאונות קטלניות, אחרת לא זזים".

מסוכן. צילום: אסף פרידמן

גם כאשר צולחים הולכי הרגל את הכביש המסוכן ליד תחנת הרכבת, אין להם שביל נוח ללכת בו, בדרך מתחנת הרכבת לכיוון העיר. "להולכי רגל שרוצים להגיע ברגל לעיר אין תנאים ראויים, אין מעבר חצייה, המדרכות צרות, המסלול מפותל וארוך", אומר אחד התושבים.

אזור תחנת הרכבת סובל מריבוי כלי רכב, ומפקקי תנועה בשעות העומס. "כל אזור תחנת רכבת מרכז הוא ביזיון אחד גדול", אומר תושב העיר. "בתחנת האוטובוס יש נתיב אחד בלבד, כל כמה דקות מגיעים בו-זמנית חמישה-שישה אוטובוסים, ואז נוצר פקק. בנוסף, ביציאה ממתחם רכבת מרכז לכיוון כביש 57, יש נתיב אחד שאותו חולקים גם כלי רכב של נוסעי הרכבת, גם אוטובוסים, וגם כלי רכב שמנסים לקצר את הדרך מכביש החוף", מתריע התושב.

תגובת העירייה: "צומת הכניסה המזרחית לתחנת הדלק יועלה לדיון בתוכנית העבודה לשנת 2020. בנוגע להסדרי התנועה הקיימים, יצוין, כי נתיב הנסיעה הטבעתי החיצוני תוכנן לתנועת אוטובוסים ומוניות, כאשר העלאה והורדה של נוסעים מכלי רכב פרטיים אמורות להתבצע מהכביש הטבעתי הפנימי, מה שמאפשר למכוניות לצאת אל הדרך הדו-סטרית המערבית, מתוך חניון הרכבת. עם זאת, נבחנת האפשרות לשינוי בהסדר תנועתי בכביש הטבעתי החיצוני, כדי לשפר את זרימת תנועת התחבורה הציבורית".