חברת "נתיבי איילון" סיימה לתכנן קיר אקוסטי, שיוקם לאורך כביש החוף באזור נתניה. התכנון נעשה לבקשת עיריית נתניה וראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, כדי למנוע רעש מתושבי השכונות, בעקבות כוונת משרד התחבורה להוסיף נתיבים מהירים לכביש החוף כחלק מהרחבתו.

הדמייה | באדיבות עיריית נתניה

על פי התכנון, הקיר ייבנה במקטע שבין שכונת רמת אפרים (תחנת הדלק "פז") לכיוון דרום, כולל שכונת נוף השרון, עד מחלף פולג, ובמימון משרד התחבורה.

התכנון הוצג בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בהשתתפות סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, אלי דלל, נציגי משרד התחבורה, נציגי חברת "נתיבי איילון", המשמשת כזרוע המבצעת, ועוד גורמים.

מהעירייה נמסר, כי ביצוע הקיר בחלק הסמוך לשכונת אגם ג' יהיה באחריות "החברה לפיתוח נתניה" (חל"ת), כחלק מהסכם הגג שנחתם בזמנו בין העירייה למדינה. הוספת הנתיבים המהירים לכביש החוף, שהשימוש בהם יהיה כרוך בתשלום, תרחיב את כביש החוף לעשרה נתיבים, במתכונת של "נתיבים מתחלפים", כאשר בשעות הבוקר שישה נתיבים יוקצו לנוסעים דרומה, ובשעות אחר הצהריים והערב יוקצו לנוסעים צפונה.

אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)

עוד מתוכננת סלילת שביל אופניים ממחלף האר"י ועד קיבוץ יקום בשלב ראשון, ועד הרצליה-תל אביב בהמשך, בין היתר בעקבות דרישת דלל.

ביצוע הפרויקטים מתוכנן לחמש השנים הקרובות.

דלל מסר: "כחלק ממדיניות ראש העירייה לשדרוג התחבורה והתשתיות באזור נתניה רבתי, נפגשנו עם נציגי משרד התחבורה ו'נתיבי איילון', כדי לעקוב אחר תכנון הפרויקטים וביצועם, ולשמור על האינטרסים של תושבי נתניה".