צילום: פרטי

מערך כלי הרכב השיתופיים של חברת CAR2GO נכנס לעיר נתניה, כדי להביא בשורה חדשה בתחום התחבורה הציבורית. ל-70 המכוניות הוקצו 210 חניות ייעודיות. רבות מהחניות האלה הוקצו במרכז העיר, וברחובות שבהם אין הרבה חניות לטובת התושבים. בקרב הציבור נשמעה הטענה, על הקצאת משאב החניה היקר לכלי הרכב של החברה, ועל הפקעתו מיתר הציבור.

מכוניות רבות של החברה נצפו כשהן חונות בכחול-לבן או באפור, ולא במקום המיועד להן, גם אם במרחק קצר הייתה חניה ייעודית לחברה. כך תופסים למעשה כלי הרכב של החברה מקום חניה המיועד לרכב רגיל. "מול בית מספר 37 רחוב סמילנסקי ראיתי היום עמדה מיותמת של חניה לרכב שיתופי. כמה מטרים ממנה עמד רכב שיתופי. ואני שואל למה? ייתכן שצריך לתקן את ההסכם עם החברה", אומר דורון, תושב העיר.

מבחינת העירייה, דין כלי רכב של חברה כזאת הוא כדין רכב נכה. טוענת מרגלית, תושבת העיר: "מה יהיה? רכב של CAR2GO עומד כבר כמה שעות בריינס 6. העירייה טוענת שמותר להם, כי זה כמו רכב נכים, אז למה לנו אסור לחנות בחניות שלהם?".

גם זיוה, תושבת העיר, אומרת: "אני לא מבינה למה לתפוס חניות במקומות עמוסים? רכב רגיל שיחנה בחניית הרכב השיתופי  יקבל דוח, כי הוא חונה לא במקום. אולי כדאי לחשוב מחדש על אופן תפעול הפרויקט".

ציפי קפל, חברת מועצה הממונה על מרכז העיר, בתגובה: "מבירור שעשיתי בעירייה, מתברר, כי הלקוחות מונחים להשאיר את הרכב בחניה פנויה חוקית, וצוותי החברה מעבירים את כלי הרכב למקומות ייעודיים. בעקבות פנייתי, שוחחו נציגי העירייה עם הנהלת החברה, וביקשו לתגבר שינוע ממקומות שאינם ייעודיים, במיוחד במרכז העיר".

מעיריית נתניה נמסר: "במערך כלי הרכב השיתופיים פעילים כ-70 כלי רכב, והוקצו להם כ-210 מקומות חניה ברחבי העיר. למעט האתרים המבוקשים ביותר, כגון תחנות הרכבת, ואתרי הטעינה שבהם נדרש מינימום של מקומות חניה, מדובר לרוב בחניה אחת או שתיים בלבד, ברדיוס של מאות מטרים, ועם מאות חניות מסביב. אם תושב נתקל בכלי רכב שחונה במקום שאינו ייעודי, או בבעיה אחרת במערך הרכב השיתופי, הוא מוזמן ליצור קשר עם המוקד העירוני".