ביום חמישי לפני כשבוע וחצי הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית משפט השלום בנתניה כתב אישום כנגד ינון עמרני, בן 38, תושב העיר בגין שישה סעיפי אישום של קבלת דבר במירמה וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

עוד ב-mynet:
הנוסעים נגד נהג אגד: "הוא פגע ברכב וברח"
מכת גניבות כלבים: "משתמשים בהם לקרבות"
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

כתב האישום מתאר כיצד עמרני, בדרכי מירמה שונות, רכש את אמונם של המתלוננים ודרש מהם כספים תוך הצגת מצגי שווא, אשר העצימו את מצוקתם ואת תלותם בו. עמרני, נכתב בכתב האישום, הציג את עצמו כעוסק בתורת הקבלה וכמי שניחן בכוחות מיוחדים. הוא סיפר כי ביכולתו לסייע לאנשים שונים בפתרון מצוקותיהם על ידי הסרת הכישופים הגורמים, לטענתו, לאותן מצוקות.

"עמרני טען במירמה, כי הסרת ה'כישוף' כרוכה בסיכון רב ויש צורך לפיכך לשים 'הגנות' בספרי קודש", נכתב בכתב האישום נגד עמרני. "הוא הבהיר כי ה'הגנות' הינן סכומי כסף שונים במזומן, אותם בכוונתו לשים בספרי הקודש של אביו - שהיה בעל כוחות דומים, ולאחר שיוסרו כל ה'כישופים' יוחזרו לידי המתלוננים הסכומים ששילמו". בדרך זו גבה עמרני ממטופליו במירמה סכום כולל של מיליון ו-132,600 שקלים והשתמש בו לצרכיו האישיים.



"חפצים מכושפים" בבתי קברות
פנחס שמואל מנתיבות היה רק בן 16 כאשר במהלך טיול שנתי של בית ספרו נפגע בראשו. בעקבות התאונה הוא נכנס לתרדמת ומאז הוא מאושפז במוסד שיקומי. בני משפחתו מעולם לא התאוששו מהטרגדיה שפקדה אותם וכאשר אביו של פנחס, שושן, פגש את עמרני במהלך תפילה בבית הכנסת במלון בטבריה, התקווה חזרה לעיניו. שושן ביקש מעמרני לברך את בנו ולבקשתו גם פירט על מצבו. זמן קצר לאחר מכן, עמרני ניגש למשפחת שמואל, הציג את עצמו כבנו של רב מקובל וכמי שלמד מאביו את תורת הקבלה והציע למשפחה לעזור להם ולטפל בבן.

כמה ימים לאחר מכן, הגיע עמרני למוסד השיקומי ופגש את פנחס. הוא העביר ידיו מעל ראשו וגופו והצהיר כי בכוונתו לבדוק בקבלה לגבי הבן. ביום המחרת, הוא יצר קשר עם שושן והבטיח לו כי "בנו יקום על רגליו וכי יעשה עבורו ניסים". עמרני גם הסביר למשפחה כי על הנער מוטל "כישוף" וכי על מנת להסירו יש צורך במתן "הגנות" בסך של כ־20 אלף שקלים, אשר יושמו בגניזה בכתבי קודש ויוחזרו למשפחה לאחר הסרת ה"כישוף" בהצלחה.

עם הזמן, תלותם של בני משפחת שמואל בעמרני הלכה וגברה. עמרני נפגש עימם מספר פעמים במהלך חודשי הקיץ, וטען בפניהם כי קיימים "כישופים" שיש להסירם גם על בני משפחה נוספים. לשם כך, יש צורך ב"הגנות" נוספות או במילים אחרות - במזומנים. בין היתר, טען עמרני כי קיימים "כישופים" הקובעים את מותם הקרב של בני משפחה האחרים, ביניהם ילדה בת חמש.

בתמורה להסרת הכישופים, דרש "המקובל" מאות אלפי שקלים משושן. שושן שילם כי האמין כי הטיפולים של עמרני יסירו את הקללות הרובצות מעל משפחתו. במסגרת אותם "הטיפולים" במהלך חודשי יוני ויולי השנה, עמרני לקח את שושן לבתי קברות ברחבי הארץ.

שם הוא "גילה" באדמה סמוך לקברים חפצים שונים המהווים את ה"כישופים": ניירות ועליהם רשומות קללות המנבאות חולי ומוות לבן ולבני משפחה של פנחס, סכינים ועליהן כתובים שמותיהם, פד עם כתם הנראה כדם נידה, נשל נחש ועליו רשומות קללות, צלחות חרס או אלומיניום ועליהן רשומים שמות בני המשפחה בצירוף המילה "מוות", עצם של חיה אשר עמרני הציג כעצם אדם ובתוכה הוחבאה סכין ועליה כיתוב שם אחד מבני המשפחה, קלף של ספרי תורה ועליו רשומות קללות, מחבתות ממתכת או מנירוסטה ועליהן חרוטים שמות בני משפחתו. בדיעבד התברר, כי "המקובל" הטמין את אותם החפצים מבעוד מועד.



"הוא הפך לחלק מחיינו"
מתחילת חודש יוני השנה, כאשר פגש שושן שמואל בראשונה את עמרני בבית מלון בטבריה, ועד ליום בו הבין שבנו ככל הנראה כבר לא ישוב ללכת בזכות "הכישופים", העביר שושן לרשותו של עמרני סכום כולל של כ-714,200 שקלים. הכסף הזה, שהיה אמור לשמש כ"הגנה" לצורך הסרת הכישופים, נכנס לכיסו הפרטי של עמרני. בחקירה במשטרה עמרני, שהודה במעשים המיוחסים לו, סיפר לחוקרים שבתקופה האחרונה הסתבך בחובות כספיים ושגבה מלקוחותיו סכומי עתק בתמורה לטיפולים שלו על מנת להחזיר את החובות הללו.

"אחרי שקרה האסון עם הבן שלי, כולם אמרו לי 'לך לרבנים שיברכו אותך'. אני אדם מסורתי ומאמין מאוד, אבל לא הלכתי, כי אף פעם לא האמנתי בדברים האלה. עם ינון זה היה משהו אחר. אני לא יכול להסביר את זה ועד היום אני לא מבין כיצד זה קרה, אבל הוא גרם לי להאמין שהשנה הזאת היא השנה האחרונה בה הבן שלי שוכב בבית חולים", מספר שושן. "בדמותו ראיתי ישועה, האמנתי שינון נשלח אליי מלמעלה. הרגשתי הקלה שפגשתי אותו, ולא רק אני, אלא גם אשתי וכל המ