רוכבים לעבר השקיעה. החברה הכלכלית לפיתוח ולתיירות בנתניה (חל"ת), עמלה חודשים ארוכים בטרם פרסמה את המכרז להפעלת פארק האופניים שנבנה במזרח העיר, בסמוך לכביש 57.

החברה השקיעה בפיתוח הפארק שנפתח לפני כשנה כחמישה מיליון שקלים שכללו את הכשרת השטח, הקמת מסלול הרכיבה, גידור הפארק, הקמת תשתית מים וניקוז והקמת תאורה - אלא שלמרות המאמצים, איש לא ניגש למכרז.

כזכור, העירייה חיפשה קבלן שיבנה ויפריח חיים בפארק, הכולל כיום את המסלול הסלול המעגלי לרכיבה אתגרית הארוך בארץ, מבנה לחנות אופניים ומבנה
לקפיטריה, ויקיים שיעורים ללימוד רכיבה אתגרית.

בפגישה האחרונה שנערכה בנושא ביום ראשון שעבר והתקיימה במשרדי החברה הכלכלית בעיר במעמד בכיריה, הוחלט שכדי למשוך יזמים לפארק, על העירייה ועל חל"ת להשקיע בו סכומי כסף נוספים.

הרעיון כעת הוא להשקיע בשלב ראשון 250 אלף שקלים נוספים בהקמת מסלול אתגרי, דבר שעל פי התכנון היה אמור לעשות היזם, ובשלב מאוחר יותר מיליון שקלים נוספים, בהקמת מבניה הקפיטריה, השירותים וחנות האופניים.

רק לאחר השקעה זו, כשהפארק יהיה יותר אטרקטיבי, מתכוונת העירייה, באמצעות חל"ת, לצאת למכרז נוסף להפעלתו. גורמים בעיר זועמים על התנהלות העירייה וטענו, כי מדובר במחדל.

חבר המועצה, עופר אורנשטיין, העביר השבוע ביקורת נוקבת על הבזבוז המיותר. "פארק האופניים הוא רעיון חכם שהפך לכישלון", אומר אורנשטיין.

"אין גישה נוחה לפארק, אז איך רוצים שאנשים יגיעו? לא היה שיתוף פעולה בעניין עם יישובי האזור. למה לא בנו את הפארק ככביש היקפי לשכונות בנויות, או בשטח בו מתוכנן אצטדיון הכדורסל החדש?".

"העובדה שאף איש עסקים לא ניגש למכרז, מוכיחה שאיש אינו מוכן לשים את כספו על הכישלון הזה. עיריית נתניה צריכה לעצור כל הוצאה כספית נוספת על הפרויקט עד לחקירה מלאה של הטעויות ואישור התוכנית העתידית".

מעיריית נתניה נמסר: "ייתכן כי עקב המצב הכלכלי והערכות לגבי עלויות הבנייה לא ניגשו יזמים למכרז. לפיכך מכינה חל"ת מכרז מחודש, בהתאם למסקנות שהופקו. אנו סבורים כי הפעם יהיה מי שייגש למכרז המתוקן".