מעטפות דואר שהיו אמורות להגיע לבתיהם של תושבים בנתניה, נזרקו לפח זבל ומשם הגיעו לתחנה למיחזור ושינוע הפסולת באזור התעשייה הישן בעיר. חשבונות טלפון של בזק, סלקום, "ישראכרט" ועוד.

האחראית למחדל, כך מתברר, היא חברת "מסר" שנבחרה לפני כמה שנים, להעביר ליעדו חלק גדול מדברי הדואר של חברות גדולות בישראל, כמו למשל חברות סלולר, בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח ואפילו את מעטפות הדואר של משרד התחבורה.

המעטפות, שהתגלו בשבוע שעבר באתר למיחזור פסולת צבי כהן באזור התעשייה הישן של נתניה, ניצלו אודות לעירנותם של עובדי האתר. דקה לפני שהושלכו להטמנה עם טונות של פסולת נייר, ניצלו המעטפות ברגע האחרון ונשמרו על ידי העובדים.

לא רבים יודעים אודות החלטת הממשלה בחודש ספטמבר 2003 לפתוח את שוק הדואר לתחרות באופן הדרגתי. עד 31 בינואר 2006 נפתחו לתחרות כ- 25 אחוז מהתחום השמור של שירותי הדואר, ומשרד התקשורת הנפיק עד 9 היתרים כלליים לחלוקת שירותי דואר. באחד ביולי 2007 - שוק הדואר הכמותי נפתח לתחרות מלאה.

למעשה, כל מי שרוצה לחלק דואר פונה למשרד התקשורת לקבלת רישיון, וברגע שהוא מקבל את הרישיון הוא יכול לפנות לכל החברות להציע להן לחלק את הדואר שלהן. התעריף שמציעות החברות הפרטיות, הוא בדרך כלל נמוך יותר מתעריפי דואר ישראל. כך לדוגמה, בדצבמר 2008, חברת "מסר" נבחרה להיות ספק הדואר של חברת "בזק". על פי החוזה שנחתם בין החברות, "מסר" תשלח את מרבית הדואר של "בזק", בכמות של כמיליון מכתבים בחודש.

למעשה, חברת "מסר" זו החברה המתחרה של "דואר ישראל", שמחלקת דואר עבור החברות הגדולות ביותר במדינה. היא מעסיקה 670 דוורים ברחבי הארץ ומשקיעה גם בשירות הלקוחות, כך לדברי מנכ''ל חברת "מסר", אבשלום הרן.

באשר למחדל המעטפות בנתניה, טוען הרן, כי החברה מודעת לבעיות בחלוקת דואר שקיימות באזור נתניה ומייחס את זה למספר דוורים שמנסים במזיד לפגוע בשמה הטוב של החברה. עוד אמר הרן, כי "חלק מאותם העובדים כבר פוטרו, והחברה מתכוונת לפנות למשטרה על מנת שתחקור את האירוע".

"האירוע המדובר משקף חבלה פלילית נקודתית (של גניבת דברי דואר בשיטה מתוחכמת), ואירוע זה אינו משקף את רמת השירות והמוניטין של חברת 'מסר'".