למעלה משנה עברה מאז הכריזה עיריית נתניה על שינוי פני מרכז העיר. מאז עבר הפרויקט הרבה תהפוכות, ולאחרונה נראה כי העירייה יוצאת אל דרך חדשה כאשר מינתה לתפקיד ראש מינהלת מרכז העיר את עלוית פרוינד המנוסה, ואף חזרה לעבוד על מספר פרויקטים הכלולים בפרויקט הדגל של שינוי פני מרכז העיר.

אך נראה כי בעיריית נתניה בעוד יד אחת מלטפת, היד השנייה לא מפסיקה לתת סטירות. וכך, בעוד הם טוענים שחידוש רחובות מרכז העיר ורווחת התושבים עומדת בראש מעייניהם, החליטה העירייה לאחרונה לצבוע קטעי מדרכה במרכז העיר, ברחוב שדרות בנימין באדום-לבן, ובכך למנוע את חניית התושבים.

"הרי גם ככה זה סיוט של ממש למצוא חנייה כחוק במרכז העיר", מספר יעקב ברגר, תושב העיר. "כל פעם שאני רוצה להגיע למרכז לסידורים, אני מתעכב דקות ארוכות עד שאני מצליח למצוא חנייה תקינה. אני רוצה לחנות כחוק בכחול-לבן, אבל לצערי זה לא מתאפשר".

"אני לא מבין מה ההיגיון מבחינת העירייה, למה הם מעדיפים שאנשים ילכו וישלמו כסף לחניונים פרטיים ולא ישתמשו במדחנים, כך שהעירייה בעצמה תרוויח מהכספים הללו. כנראה שיש להם רווח יותר גדול מלתת לתושבים דוחות על חנייה שלא כחוק, כי אחרת אני
באמת לא מצליח להבין את השיקול הזה".

אך מבקרי מרכז העיר אינם היחידים שנפגעים מצביעת קטעי החנייה באזור, ומי שנפגע לא פחות מכך, הם הדיירים המתגוררים בבניינים הסמוכים למתחם המדובר.

"מכיוון שיש כאן צפיפות גבוהה של אוכלוסייה שמתגוררת פה ויש לנו בניינים ישנים יחסית, ישנם לא מעט בניינים בהם אין בכלל חנייה צמודה, שמיועדת לדיירים", מספר אלי שיטון המתגורר באזור.

"אנחנו כדיירים מגיעים הביתה ונאלצים לחפש בנרות אחר חנייה פנויה קרובה באופן שפוי, לבתים שלנו. העובדה שהעירייה מצמצמת את מקומות החנייה באזור שלנו, גורמת לנו לקושי עוד יותר גדול".

"במקום שידאגו לרווחת התושבים הגרים במרכז העיר, שסובלים גם ככה ממטרדים שונים בכל שעות היום, וזיהום אוויר קשה מכלי הרכב הרבים שנעים פה בכל שעות היום, הם בוחרים לעשות צעד שרק מקשה עלינו עוד יותר".

חבר מועצת העיר, עופר אורנשטיין, שנאבק בנושא החנייה בעיר בכלל, ובמרכזה בפרט, זועם על ההחלטה השנויה במחלוקת. "הצעתי מספר פעמים להרחיב את שטחי החנייה במרכז העיר, באפור וזאת, על חשבון מדרכות הצבועות בכחול-לבן".

"להפתעתי, לא רק שהקואליציה העירונית דחתה אותן, ולא רק שאין שום התקדמות בתוכניות התחבורתיות הגרנדיוזיות עליהן דיברה עיריית נתניה במרכז העיר".

מעיריית נתניה נמסר: "הדרישה לצביעה התקבלה על ידי משרד התחבורה מתוך כוונה לאפשר זרימה של תנועה בצומת".