נתניה עוברת בשנים האחרונות מהפיכה של ממש בתחום התיירות. בתי מלון חדשים הנבנים ומתוכננים להיפתח בשנים הקרובות, טיילות ארוכות ואטרקטיביות וחופי ים מרהיבים, הפכו את נתניה ליעד מוביל בתיירות פנים וחוץ במדינה.

בואו להצטרף לעמוד הפייסבוק שלנו

על מנת לחזק את מעמדה כעיר תיירות מובילה, השיקה עיריית נתניה לפני כחודשיים את אוטובוס התיירות העירוני, אוטובוס דו קומתי אשר עובר בין כעשרה אתרים מרכזיים ברחבי העיר במסלול מוגדר מראש, ומשמש את התיירים אשר יכולים לעלות ולרדת בכל תחנה באמצעות כרטיס יומי.

הפתיחה הייתה חגיגית, תזמורת כליזמרים ליוותה את נסיעתו הראשונה של האוטובוס במגוון הרפרטואר היהודי, וכל בכירי העירייה זכו ליהנות מסיור הבכורה של האוטובוס המרשים.

חודשיים עברו כאמור מאז טקס הפתיחה ורבים מתושבי העיר הבחינו כי למרבה ההפתעה, ברובן המוחלט של הנסיעות, נוסע האוטובוס ברחבי העיר כשהוא מיותם מנוסעים.
"אני גר בסמוך לטיילת בן עמי", אמר לנו בשבוע שעבר אחד מתושבי העיר. "יוצא לי כמעט בכל בוקר לראות את האוטובוס עובר במסלולו שליד ביתי, ואני יכול לספור על יד אחת את מספר הנוסעים שראיתי נוסעים בו עד היום. זה קצת מצחיק שהשקיעו באוטובוס כל כך הרבה מחשבה וכסף אבל הנוסעים לא עולים עליו פשוט".

בסיור שערכנו באוטובוס מצאנו עצמנו לבד בחלקו התחתון של האוטובוס, כאשר את חלקו העליון מאכלסים אך ורק זוג תיירים מרוסיה.


אוטובוס התיירים בנתניה. כמעט ריק מנוסעים. צילום: מור כוכבי

גורם בעירייה מסביר כי נכון היה להתחיל את פעילות האוטובוס בתקופה מאוחרת יותר, אז מאכלסים את העיר מספר גבוה יותר של תיירים, כאלו אשר יש סיכוי גבוה יותר שיעשו שימוש באוטובוס: "העיר כרגע רחוקה מלהיות משופעת בתיירים, ככה שההחלטה להתחיל את פעילות האוטובוס כבר עכשיו מעט תמוהה. גם אם מדובר בתקופת הרצה, הרי שיכלו להתחיל אותה מעט מאוחר יותר גם כן ובכך לחסוך כסף וגם את הגיחוכים למראה האוטובוס הריק", אמר הגורם.

סיבה נוספת אותה יש לשקול בעירייה, היא העלות הגבוהה של השימוש באוטובוס. כרטיס יומי לנסיעה צפוי לעלות כ-60 שקלים, אולם כיום עולה 30 שקלים בלבד, מחיר הגבוה בהרבה משימוש בתחבורה ציבורית - הזמינה לטובת כלל הציבור לאורך שעות היממה - שעוצרת גם כן בכל המוקדים בהם עוצר אוטובוס התיירות.

מעיריית נתניה נמסר: "האוטובוס מופעל באמצעות החברות 'סיטי טור' ו'אגד' ולא באמצעות העירייה. מעבר להפקת מערך השילוט בתחנות בהן עוצר האוטובוס, לעירייה אין כל השתתפות כספית במיזם. באשר לטענות בדבר מועד השקת המיזם- נציין כי על פי נתוני התפוסות בבתי המלון, בחודש מאי נרשמו בעיר כ-80 אחוזי תפוסה ולפיכך ישנה תנועה תיירותית ערה.

"נציין כי לצורך הצלחת המיזם יש לשווקו לאורך זמן. מבדיקה שערכנו מול חברת 'סיטי טור' עולה כי גם בערים ירושלים וורשה זכה הפרויקט להיענות רק לאחר כשנה, שכן כאמור השיווק מצריך תקופת היערכות".